Employer Branding

Het werkgeversverhaal

Het verhaal van jouw werkgeversmerk wordt niet verteld door corporate communicatieadviseurs, zelfs niet door adviseurs arbeidsmarktcommunicatie. Je echte werkgeversverhaal wordt niet beperkt door kaders en richtlijnen en verspreid over de corporate online kanalen. Het verhaal wordt verteld tijdens verjaardagen, een housewarming, in een restaurant of kroeg. Het is het verhaal van mensen, jouw ambassadeurs.

Ambassadeurschap

Het activeren van de interne organisatie is essentieel voor het vertellen en het verspreiden van het werkgeversmerk bij de juiste doelgroep. Daaom is het belangrijk om te investeren in het vergroten van de betrokkenheid van medewerkers met de organisatie.

Online campagnes

De verhalen van je ambassadeurs vertaal ik naar concrete content voor online campagnes. Soms zijn dit verdiepende artikelen, een video-serie of een podcast. Soms zijn dit eenvoudige quotes in een vacaturetekst. Ze vormen de bron voor je online campagnes.

Vragen, zoveel vragen
Werkgeversverhaal

Wat heb je de arbeidsmarkt te bieden? Wat is jouw belofte aan nieuwe collega's? Wat is daar zo bijzonder aan? Ik help je met het formuleren van jouw werkgeversverhaal.

Doelgroepanalyse

Wat is je wervingsbehoefte? Wat is de ambitie van de organisatie? Is er een SPP? Hoe zijn je doelgroepen vertegenwoordigd op de arbeidsmarkt? Ik help je met het maken van keuzes.

Campagne concept

Met jouw werkgeversverhaal als leidraad: hoe ziet een social media post eruit? En een artikel of een video? En een banner? Ik help je met het vertalen van het werkgeversverhaal naar een visuele identiteit en concrete middelen.

On- en offline campagnes

Welke kanalen zetten we in? Hoe ziet een advertentie eruit voor iemand die aan het begin staat van de candidate journey? En wat als iemand nog maar een klein zetje nodig heeft om te solliciteren? Wat werkt wel en wat niet? Waarom? Ik zorg voor een optimale campagne.

Persoonlijke, authentieke communicatie

Met een veilige, maar afstandelijke manier van communiceren raak je je doelgroep niet. Durf keuzes te maken.

Mensen praten niet met een logo. Mensen praten met mensen. Stop met navelstaren en praat met je doelgroep.